Relasjonskompetansen - TNT Landskap
848
post-template-default,single,single-post,postid-848,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,paspartu_enabled,paspartu_on_top_fixed,paspartu_on_bottom_fixed,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-12.1.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive
Relasjons illustrasjon

Relasjonskompetansen

I TNT Landskap jobber vi etter tanken om det som kalles Relasjonskompetanse. Dette betyr kort fortalt at vi setter mennesket i sentrum og at vi fokuserer på samhandling. På bildet ser du Relasjonskompetansen framstilt som en modell, nærmere bestemt et radarhjul med til sammen fjorten dimensjoner. Hver dimensjon inneholder egenskaper som hver enkelt av oss har i seg, i større eller mindre grad.

Dimensjonene er: Menneskeinteresse. Tillit. Dialogferdigheter individ. Tilbakemeldinger. Dialogferdigheter i gruppe. Relasjonsbygging. Synlighet. Utvikling/motivasjon. Kreativitet. Konflikthåndtering. Emosjonell modenhet. Humor. Prestasjonshjelp. Resultatorientering.

Disse egenskapene er helt essensielle dersom du er leder i en bedrift, et klasserom, et lag eller i en forening. Som leder har du et spesielt ansvar for å ta vare på Folka du leder. Slik tenker vi og derfor jobber vi etter tanken om at alle mennesker har relasjonskompetanse og at mennesket må være i sentrum.

I tillegg til lederens ansvar for å se hvert enkelt menneske, er vi alle medansvarlig for at det er et godt og trygt miljø i bedriften vi jobber i, klassen vi er en del av, laget vi spiller på eller foreningen vi er med i. Dette er også en sentral del av hvordan vi tenker.